tisdag 23 juli 2013

Mellandag

Det har blivit mycket sol och bad nu ett tag. Flera dagar förra veckan ägnades åt denna lata men underbara syssla. I söndag åkte jag dessutom båt med en trummis ;) hela dagen och tog ett dopp i Hjälmaren vid Fiskeboda. Nåja trummisen körde mest båt och trummade inte mycket. Det gick att få den där lilla skutan att gå i 31 knop kan jag meddela, men behagligt var det inte. Men större delen av dagen puttrade vi fram i betydligt behagligare takt men vi fick lite bråttom hem för klockan gick fort plötsligt. Tack Stefan för den dagen.


En härlig dag men det har kommit surt efter kan man säga. I går morse undrade jag varför jag var så satans allergisk, det hade nästan gått över ju. Ögonen rann floder och det sved som eld i ögonvrårna och under korkgluggarna av alla salta tårar. Jag tryckte i mig allergitablett, först en och så en till men inget hände. Ögondroppar, de rann väl ut direkt. Vi åkte i alla fall till Bäcksjön med Frk T, syrran och kusinerna. Ögonen var vidriga hela dagen och att ha nyllet mot solen var inte bra jag fick ha en handduk över skallen. Jag måste på något vis bränt mig på sjön så ögonen tagit stryk av solen.

I går kväll var jag bjuden till Maria, vi skulle sippa rosé och bada i hennes pool. Jag tog på mig hatt och största solbrillorna och trampade till Åbytorp. Vi satt i skuggan och ögonen rann oavbrutet. Jag trodde jag skulle få åka hem. Det blev lite bättre när vi gick in i uterummet och jag lånade nån svindyr kräm för min såriga hud.

I dag skulle vi till Unden men av olika skäl hoppade vi det och mina ögon var glada över det beslutet kan man säga. Då kom molnen! Folk gnällde på fejjan men jag njöt! Det var så skönt för mina ögon som fortfarande rinner på. När jag blev som mest desperat kom jag på att jag faktiskt hade en burk kortison för eventuella ormbett på hund. Det är samma preparat till hundar och människor så jag tryckte i mig 8 tabletter. Det stod att jycken skulle ta 10 för ett ormbett. Jag tänkte, hunden är rasande mycket mindre än jag men ormbett är nog värre än detta, det får bli 8. Fast jag tror det var för lite eller så var de för gamla. Burken var oöppnad men de kanske har tappat verkan ändå. Det hjälpte lite en stund men kom snabbt tillbaka. Undrar om jag vågar ta 10 i morgon om det fortsätter?

Mellandagen gick åt till en massa bra sysslor. Jag har tvättat flera maskiner, klippt gräs (med stora solbrillor fast det var moln), lagat och målat ett litet trädgårdsbord och inte minst åkt till sopstationen med MASSOR av sorterade sopor. Så nu tar man sig plötsligt in i pannrummet, nice.

I kväll fick jag oväntat besök. Roger och Ingela dök upp och stannade faktiskt på mat. Mycket trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar