torsdag 4 juli 2013

Liksom allt fel i dag...

... men glad ändå på nåt vis. Började med regn i morse som sagt, blött tält med fem ungar, nåja ungdomar i, Torkar fortfarande täcken och kuddar i torktumlaren som plötsligt väckts till liv. En inställd, nåja flyttad grillkväll. Sen åkte jag och Herr Berggren till Maxi för att hämta ut våra biljetter till Visfestivalen, trodde vi. Nähä, dom hade minsann slutat med Ticnet och ingen annan i Kumla lämnade ut heller, bara Örebro trodde de där. Jaha, ja jag skulle ju till både Marieberg och Biltema så jag skramlade ihop kosingen och lovade fixa det hela under dagen.

Därefter gick jag in på Maxi och tänkte att det är lika bra att handla. Då var självscanningen paj, nåja tänkte jag det kan ju vara upplyftande att handla på gammalt vanligt vis. Det var det inte, långa trista köer var det och dessutom passar inte inredningen till köer på Maxi för de har liksom ställt saker i vägen. Nåja jag kom ut till slut och tog mig hem. Frk T åkte till stallet och jag började fixet efter ungdomsklubben som varit här.

Sedan var det dags att ta tag i semesterförberedelser, det är inte så långt kvar till vi ska ut på en liten road tripp och tanken på att sova i ett läckande tält kändes sådär. Så första anhalten blev Biltema och efter att gått där i en evighet och till slut bestämt mig för att lägga 600 på ett nytt tält så kändes det bra. Det blev några andra viktigheter också. Sen Marieberg, tror någon de hade något Ticnetställe? Helsike heller, enbart Örebro och Olof Palmes torg trodde de. Nåja det fick bli sen tänkte jag, dumt nog. Apoteket hade medicinen till Fabian, farsans jycke, och Jula hade ett billigt trangiakök så det var ju bra. Sen till pappa med det och vi satt och pratade en stund innan jag kom i väg. Jag hade då googlat på mobilen och insett att enbart Örebrokompaniet hade ticnetutlämning. Inte fasen hittade jag Örebrokompaniet annat än i stor guldskrift på Clubb 700:a huset, fick ringa Mr Z som guidade från datorn och vad tror ni. De hade stängt tio minuter tidiare. Morrrrr. Bara att ta nya tag i morgon.

Men som sagt jag är på rätt bra humör ändå. Kanske för att allergin är som bortblåst, lycka vare med dessa små blå piller.
<
<
<
<
Allergitabletter som sagt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar