fredag 26 juli 2013

Tack!

I dag är det varmt, väldigt varmt. I går önskade jag mig en rejäl åskskur med mycket regn. Nåt blev fel för Örebroarna fick den. Här kom inte en droppe, lite muller hörde man när Tor körde omkring däruppe men möjligen var han rädd att landa innanför murarna och inte komma ut eftersom han undvek Kumla. Nåja sol är inte fy skam alls även om jag faktiskt inte ägnat mig åt sol och bad idag. Nope här målas det, diskat har jag också gjort för hand.... men det kanske jag slipper snart.

I dag har jag nämligen fått två saker bara så där från ovan. Nåja, Carina har bjudit mig på Hjalmars slottstillställning på måndag. De hade köpt en biljett för mycket och tog med mig. Tack o tack vad snälla ni är. Sen gav Anki plötsligt bort en diskmaskin på fejjan. Det är givetvis nåt fel på den, annars byter inte folk men det borde gå att fixa för den var bara fyra år gammal. Denna tingest har Krille nu hjälpt mig att hämta och jag har egenhändigt skurat den så den skiner som ny. Nu återstår bara en stycken händig person som kan hjälpa mig att kolla felet det kan vara något så enkelt som stopp i vattenspridaren under disken och så själva installeringen då. Ernst, hallååååå! Inte känner jag honom men ett par andra händiga typer som jag verkligen hoppas läser detta och snabbt står utanför min dörr och väntar på jobb. Jag har satt på AC:n så det är svalt och skönt här inne. (Övervåningen är dock obrukbar eftersom värmen gå uppåt men vi får väl sova i soffan eller verandan Frk T och jag.

På det hela känns det som en bra fredag (jag fick tänka till där om veckodagen). Snart ska vi åka och ta hand om Mini/Damin, en liten skrittur för Frk T och en promenad för tjocka mamma ;)

Jag har öl i kylen om du känner dig händig!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar