söndag 21 juli 2013

Så sjukt stolt över min dag

Jäklar vad jag har jobbat i dag!
Fast jag var ute i går och roade mig med lillaste lillasystern och skrålade på allsång och dansade en lång stund med folk jag inte kände (nåja jag känner Putte som förresten visade sig dansa hur jäkla bra som helst, varför berättade ingen det när han var svåger i familjen? vi kunde för fanken ha buggat på julaftnarna). Det gav mig lätt träningsvärk i höfterna. I morgon blir det värre men då ska jag sola om Gud, Budda och andra krafter vill att solen fortsätter skina förstås. Man måste gardera sig mot lagen om alltings jävlighet.

I dag har jag nämligen slitit bort plasten. Det låter märkligt men är helt naturligt. Se själva!
Ja ni ser ju. Nej det ska inte bli en pool tyvärr om ingen dyker över med en hink pengar. Nej, här har suttit en trätrall, en alltmer rutten och trasig sådan men rejäl växtlighet i springorna, den har Frk T, jag och grannen tillika hyresvärden med gemensamma krafter tagit bort. När den en gång anlades grävde jag noggrant ur gräsmattan, la tjock plast i botten, en massa grus på och så trall då. Ogräset har vuxit fint i gruset ovanpå plasten, vem sa att gräs, maskrosor, hallon, penséer och diverse andra växter jag inte vet namnet på behöver jord? Denna plast har jag nu slitit, grävt och krattat bort och DET, mina vänner, var ingen lek. Skittungt. När jag var klar var jag drypande av svett, med en hinna av grått puder över hela kroppen, smäktande av törst, halvt förvirrad av solsting och värmeslag men jävligt nöjd. Ett par Alvedon och några liter vätska gav mer energi så jag städade verandan också. Nu är varje skrymsle dammsuget, möblerna har flyttats om, skräp är kastat och det ser allmänt fint och prydligt ut. Hur länge det varar är en annan femma men just nu är det så fint så.

Så i morgon kan jag gott på sola och njuta av vågskvalp, så det så! Natten är ljum och vacker om ni tänker vara uppe. Sov gott annars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar