måndag 6 maj 2013

Vad händer och sker?

Det har inte blivit så mycket bloggande för livet spurtar på. Mest ägnar jag mig åt att repetera. Mamsel Julie och Ulla Winblad försöker jag få hyfs på i Drottningens Juvelsmycke. På torsdag börjar vi repa i själva hjärtat, Riseberga. Härligt, hoppas blåsten avtar.

Vi har haft styrelsemöte och hälsat Sussie Åsenlund välkommen som blivande styrelsemedlem, formellt framåt augusti när vi tänker ha extra medlemsmöte. Den 15/8 kl. 18.30 närmare bestämt. Vi kände direkt att hon hade massor av idéer och kontakter och är precis vad vi behöver. Palatset ska ju fixas och trixas till. En läktare för ljud och ljus planeras och köket ska ju utrustas lite mer. Kul men mycket jobb i sommar.

Men först står barnen på tur. På lördag och söndag kl. 16 spelar de sin musikal om vänskap på Sturepalatset. Det är barn och ungdomar mellan 8-13 år som medverkar och de är superduktiga. Inte kostar det mycket att se dem heller 50 kr om man är vuxen och 20 för barn, bara att komma dit. Vi hoppas att många tar sig tid att avsätta en timme även om solen skiner. Ullis och Therese gör ett fantastiskt jobb med Minikraxarna och vi är så stolta över dem.

På jobbet händer också saker blev jag varse nu i kväll när en polare ringde och undrade om jag visste. Det gjorde jag inte, men nu har jag fått klart för mig att skolchefen slutar. Man kan inte säga annat än att det händer saker i denna kommun. Jag är förresten besviken på kommunen av kulturella skäl men jag avvaktar med att slänga kängor till jag vet lite mer om skäl och orsaker. Men man kan väl inte säga att man har tråkigt när man bor här, det vimlar ständigt av revyuppslag, så kan man väl sammanfatta saken.

Jag har i alla fall fått uppfattningen att skolchefen är vid god hälsa och jag tror jag är helt oskyldig till avhoppet ;) det gläder mig.

OBS! Detta var ett "internt" litet skämt ämnat för vår publik.

Snart är det långhelg, lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar