lördag 11 maj 2013

Vanans makt och en klottrig almanacka...

Jamen vad bra det var, att jag bara drack ett glas vin i går och åkte hem klockan tolv eftersom jag skulle repa i Riseberga i dag klockan tio. Eller det skulle jag ju inte alls det.... jag var visst ledig i dag..... Hade oturen varit riktigt framme hade jag suttit i Riseberga klockan nio i morse och trott att det var produktionsmöte, men från denna fadäs blev jag räddad av Gunilla, som i går snällt påpekade att det var nästa helg. Suck! Noll koll.

Förresten glömde jag mitt paraply i Felicias bil i går också, men jag har ett till som det står BingoLotto över hela på ;) om det nu skulle börja regna. I går släpade jag med det bara för att det inte skulle regna och fungerade. En kväll på Bishop med Mr Z var nog ganska lagom och inte blev det dyrt heller vilket var ruskigt bra för min skrala plånbok.

Och i morgon ska jag visst inte repa klockan tio som jag trodde utan klockan tre.... oj oj det innebär att jag går på barnmusikal idag och inte i morgon som jag planerat. Jamen hallå, det är inte så lätt. När vi repar i krax är det tio på söndagar så man är ju van vid det. Att någon tar någon sorts hänsyn och lägger eftermiddagsrep  på söndagar är nytt i mitt liv. Nu har jag i alla fall strukturerat upp tillvaron lite och kanske hinner jag med några andra saker då..... som gräsklippning och bilstädning....kanske.....

Matsäcken jag gjorde i morse får jag väl ta till lunch här hemma fast jag blev inte så sugen.... Nu behöver jag inte gå upp tidigt i morgon heller vilket innebär att jag borde göra något roligt i kväll, men frågan är vad det skulle vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar