lördag 1 juni 2013

Funderar på meditation kanske...

Hysteriska helger så kan man säga. Denna har startat och fortlöpt i ett tempo många skulle dåna av men jag är väl van kan jag tro, men börjar bli lite trött på att vakna med sammanbitna käkar och huvudvärk ;).

I går repade vi läääänge. Det var smink- och perukrep och jag och dottern konstaterade att hon nog ska sminka nån annan än sin obstinata mamma. Det är nog ett klokt beslut. Torsdagen är bäst att inte tala om för då kom en störtskur med regn så regissörens dator gick av hädan och vi fick åka till Börsen med dansarna... så vi talar inte mer om det. I dag har dock solen skinit dagen lång och det har varit varmt. Varmt och skönt, speciellt när man står i solgasset på "maskeradbal" iförd 1700-tals stass i 14 lager tyg. Fan det blir baske varmare än en kudde i arslet och gåsdräkt på det (Nils Holgersson 2009). Jag var dock glad att jag inte hade en fastnålad peruk på skallen, eller som stackars Britt, en jättehög peruk med en stor fjäder på som tvingar henne till att hålla huvudet helt still. Nåja vi hade ett guldrep i dag och tekniken var på plats och musiken lät hur jäkla bra som helst.

Efter repet gjorde jag något jag inte gjort på nio år. Jag red! På en häst om nu någon trodde jag menade en kamel. Jag fick låna en sötnos till pålle som efter att ha släppts på gräs behövde röra lite på sig. Ingen lång runda men min kaxiga dotter som red på en annan kuse bredvid, dristade sig till berömmet; "mamma du har bra sits". Hehe jo något kanske sitter kvar sen förr i tiden.

Efter denna ridtur åkte vi till palatset och packade in spegel och sjalar, in på ICA för att handla matsäck till morgondagen. Hem, grilla, klippa gräs, äta och nu ska jag ut och fortsätta med gräset. Jag vet det är sjukt men jag hinner fanken ingenting. Men om en vecka har premiären varit och lugnet inträder. OM EN VECKA =).

Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar