torsdag 27 juni 2013

En sån där kändisgrej igen....

Jo jag får väl fortsätta att säga till mina (till hösten nya) elever att jag är världsberömd i Kumla. I dag har ett par "galna" revy/musikpolare ägnat en timma åt att intervjua mig för ett radioprogram som ska gå den 19 juli på 94,3. Det är en lokal kanal i Kumla som lastbilschaffisar som gillar country brukar veta vad det är för en, och en del andra också för den delen. Detta är en sorts sommarprogram där de intervjuar lokala profiler, en sån som jag alltså ;).

Vad jag pratade om? Kraxkompaniet såklart, det är det jag är känd för, annars skulle inte en käft veta vem jag är, utom ett antal elever och föräldrar förstås.

Vi hade ganska roligt också, under tiden vi spelade in, ett antal fräckisar fick jag mig till del i detta oerhört varma lilla rum med diverse värmealstrande teknisk utrustning. Mikrofoner som inte lydde och en seg dator (nåja den lydde i alla fall order) var andra ingredienser. Information om diverse piltavlor som lär finnas inom vår lilla stads gränser. Jag säger då det! Jag fick önska låtar också och som vanligt gör jag ingenting i förväg fast jag haft god tid på mig. Nåja ett par hade jag tänkt ut men jag fick önska fyra, dessa blev det: Gröna små äpplen men Monica Z, Dead ringer for love med Meatlof, Little sparrow med Dolly Parton och Ingenting för oss med Christina Kjellson. Hm du väljer ju jättevanliga låtar du, kommenterade Folkesson och Berggren. Jomenvisst, varför ska alla gilla det som ständigt skvalar i radion? Får jag önska tar jag sådant man inte alltid hör. Jag hade kunnat önska 20 till som inte varje person där ute hört till leda, utan problem. Per och Christer valde var sin bra de också, som inte heller går varm på Megapol.

Innan denna radioinspelning hade jag finbesök av mina två riktigt gamla kompisar Mia och Eva. Inte så att de är gamla direkt, de är lika unga och snygga som jag men vi har varit vänner länge, ända sen skoltiden. Jag bjöd på lite lunch och sen snackade vi några timmar. Jag måste verkligen hinna med många vänner denna sommar. Så säger jag varje år och ibland går det bra och ibland uselt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar