söndag 10 mars 2013

Dålig uppdatering

Sorry, trodde jag skrivit under veckan men det hade jag visst glömt. Jag är yr i mössan och om jag inte visste bättre skulle jag tro att det var fredag och jag var lite på lyset. Efter fredagen har jag nämligen varit vit som snö hela helgen. I fredags däremot roade jag mig som en drottning. Först goda spanska tapas med min bästis "Magnus" (vilket just slog mig blev ett populärt namn denna kväll) och en stor tillbringare Sangria. "Magnus" heter egentligen Mia och jag heter inte alls "Evert" om nu någon mer än "Magnus" trodde det, men i alla fall så drack vi upp Sangrian och åt massor av tapas och pratade i flera timmar innan vi överlämnade vårt bord till tålmodigt väntande gäster. Indigo är ett ställer jag rekommenderar. Gott!

När vi skulle gå ut träffade jag på kvällens första pudding, min gamle kollega (ja eller nästgårds-i samma huskollega i alla fall) Pelle. Lika trevlig nu som då och vi kunde pratat länge, men så taskig är jag inte mot mina vänner. Mr Z som också är och lär dessutom ha arbetat på att bli en muskulös, pudding bangade ur och låg hemma i feber och tyckte synd om sig själv.

M och jag vandrade vidare till Bishop där vi konstaterade att vi var alldeles för UNGA och då kan ni ju tänka er resten. Det fick bli Olles istället och det var ett bra val. Särskilt bra och tryggt hade det varit om det börjat brinna, eftersom det vimlade av räddningstjänst där. Till min glädje träffade jag där på min gamle klasskamrat som dessutom utvecklats till Sveriges snyggaste brandman! Hur detta gick till är en gåta? Det var definitivt inget som helst fel på honom i nian men han var väl inte lika utmärkande då och femtonåringar är inte alls bra på att se vad som komma skall. Man lever i nuet och förstår inte alls i vilken skål man borde lägga sina ägg. Herregud hur lät det där? Jag är inte alls säker på att jag får till metaforerna här men jag skyller på tillfällig sinnesförvirring. Rökskadad? Nej då inte alls. Karln är inte bara gudomligt snygg, han är trevlig också och det blev en bra kväll. En stund fann jag mig dock inbegripen i någon sorts fotbollsdiskussion där jag kände mig smått malplacerad men tror ni inte på fan att denne räddningstjänstarbetare märkte det också, och räddade mig ur den situationen.

Om nu någon trodde mitt liv skulle ändras till något ljuvt romantiskt efter detta så får jag väl ta er ur den villfarelsen. Sådan tur har jag inte. Sådana män är inte lediga, det begriper ni väl, nej dom har någon annan norpat. Tänk om jag hade haft lite vett när jag var femton, hm,  en och annan kommentar sa mig att det nog hade funkat, då. En märklig sak till sas, som jag också hörde sist det begav sig, och det var att jag skulle ha tillhört dom populära brudarna i skolan. Tänk att ingen talade om det för mig!!!!!!!!!!! DET HADE JAG GÄRNA VELAT VETA!

Nu ska jag försöka sova bort yrseln och drömma.... tja bränder verkar inte optimalt, finns det nåt lugnare man kan bli räddad från tro? Jag kanske kan klättra jävligt högt upp i ett träd? Hm och satt i tvångströja ;).

Ni får hålla tillgodo med Danny som brandman från gårdagskvällens mello ;) inte lika snygg men ändå.
Sweet dreams!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar