söndag 27 november 2011

Lycka!

Det kan vara många saker det precis som olycka...eller kanske inte, den är tydligare.

Lycka för mig just nu är följande:
Vattenpumpen! Jo men det är fantastiskt förstår ni. Jag har bott här i 12 år och det har aldrig varit nåt värst tryck på vattnet speciellt inte på duschen. Man har liksom varit glad om det kommit vatten överhuvud (nåja) taget, så har det varit i 12 år och  på sista tiden har det varit ännu ynkligare. I förrgår fick jag spader för då kom det en ynka tunn stråle när jag hade tänkt diska. Har diskuterat detta med K till och från ganska länge och nu ringde jag in halvt hysterisk. Jag fick också en ond aning om att vattnet kanske var slut. Det var det inte, K gick ut och rensade pumpen från något skräp-täppatillaktigt och i går skulle han köpa någon ny del. Om han gjort det vet jag inte men himlen öppnade sig direkt... i duschen. Plötsligt kan man duscha utan att frysa ihjäl och utan att det tar en evighet. Halleluja!

Lycka kan också vara att ta fram adventsljusstakar och stjärnor och lysa upp det trista novembermörkret. Fint! Lycka är att krama sin unge och vara så innerligt glad över att ha en. Att sjunga är också lycka liksom att stå på scen. Rackarns vad lycka det finns, får väl kompensera med en olyckslista nån dag men jag har verkligen ingen lust med det.

Sov gott hör ni och ha en riktigt fin första Advent vare sig ni tar er till kyrkan, går på julmarknad, julskyltning eller nöjer er med att tända ett ljus till frukost. Själv har jag glömt köpa ljus.... ungefär lika klantigt som att färga mitt och Frk T:s hår rosa.... men jag har tre ljus och man ska bara tända ett så.... det får väl gå. Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar